Digital teaching competence: a growing need in the context of the COVID-19 pandemic

Authors

Keywords:

COVID-19, Information technology, professional competence

Abstract

Digital teaching competence: a growing need in the context of the COVID-19 pandemic

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Prendes P, Gutiérrez I, Martínez F. Competencia digital: una necesidad del profesorado universitario en el siglo XXI. Revista de Educación a Distancia. 2018 [acceso: 04/06/2021]; 18(56): [aprox. 22 p.]. Disponible en: https://dx.doi.org/10.6018/red/56/7

2. Cabero-Almenara J. Palacios-Rodríguez A. Marco Europeo de Competencia Digital Docente «DigCompEdu». Traducción y adaptación del cuestionario «DigCompEdu Check-In». EDMETIC. 2020 [acceso: 04/06/2021]; 9(1): 213-34. Disponible en: https://doi.org/10.21071/edmetic.v9i1.12462

3. Esteve-Mon F, Gisbert-Cervera M, Lázaro-Cantabrana JL. La competencia digital de los futuros docentes: ¿cómo se ven los actuales estudiantes de educación? Perspectiva Educacional, Formación de Profesores. 2016 [acceso: 05/06/2021]; 55(2):38-54. Disponible en: https://www.redalyc.org/pdf/3333/333346580004.pdf

4. Avitia P, Uriarte I. Evaluación de la habilidad digital de los estudiantes universitarios: estado de ingreso y potencial educativo. Revista Electrónica De Tecnología Educativa. 2017 [acceso: 05/06/2021]; (61):a366. Disponible en: https://doi.org/10.21556/edutec.2017.61.861

5. Ferro C, Matínez AI, Otero C. Ventajas del uso de las TICs en el proceso de enseñanza‐aprendizaje desde la óptica de los docentes universitarios españoles. 2009 [acceso: 05/06/2021]; 29(29): a119. Disponible en: https://doi.org/10.21556/edutec.2009.29.451

Published

2021-10-01

How to Cite

1.
Barja-Ore J, Gallardo-Pastor LY. Digital teaching competence: a growing need in the context of the COVID-19 pandemic. Rev Cubana Med Milit [Internet]. 2021 Oct. 1 [cited 2025 Mar. 13];50(4):e02101485. Available from: https://revmedmilitar.sld.cu/index.php/mil/article/view/1485

Issue

Section

Letter to the Editor