Importance of reliability in evaluating the quality of exams in health sciences

Authors

Keywords:

ealuation, quality, health sciences

Abstract

Importance of reliability in evaluating the quality of exams in health sciences

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jeel Moya-Salazar, Universidad Norbert Wiener

MBBS, MT, MSc, MPH, PhD(c)

Iris J. Baldárrago-Valdivia, Universidad Norbert Wiener

MT, MPH

María E. Delgado-Díaz, Universidad Norbert Wiener

MT, MPH

Tatiana M. Erazo, Universidad Norbert Wiener

MT, MPH, MEd

Delsy B. Ortiz, Universidad Norbert Wiener

MT, MEd

Ericka T. Saboya, Universidad Norbert Wiener

MT, MEd

References

1. Rodríguez-Reyes O, Fajardo-Puig M, Pérez-Sánchez N, Hernández-Cunill M, González-Palomo I, Montoya-González K. Calidad del examen parcial de la asignatura Sangre y Sistema Nervioso en la carrera Estomatología. Rev Cubana Medicina Militar. 2023; 52(2): e02302525. Disponible en: https://revmedmilitar.sld.cu/index.php/mil/article/view/2525

2. Rojas HIA, Rodríguez SA, Gómez CI, Erley FE. Calidad de la evaluación en estomatología en el período 2014-2021. Educ Med Superior. 2022; 36(2): e3461. Disponible en: https://ems.sld.cu/index.php/ems/article/view/3461/1445

3. Alemañy PE, Masjuán del Pino M, Gutiérrez PMdA. Estándares de calidad para la carrera de medicina. Rev Haban Cienc Méd. 2009; 8(2): 1-14. Disponible en: https://revhabanera.sld.cu/index.php/rhab/article/view/1535

4. Ayala-Pérez Y, Batista-Marrero K, Martínez-Pérez M, Díaz-Morell J. Calidad en la evaluación de la asignatura Ortodoncia en la carrera de Estomatología. Correo Científico Médico. 2018; 23(1): 119-35. Disponible en: https://revcocmed.sld.cu/index.php/cocmed/article/view/2903

5. Minte MA, Sepúlveda OH, Jaramillo AR, Díaz-Levicoy D. Evaluación en Educación Superior: características y demandas cognitivas de preguntas escritas. REXE. 2021; 20(44):43-52. Disponible en: https://revistas.ucsc.cl/index.php/rexe/article/view/1002

6. Moya-Salazar J, Sevillano-Jiménez J, Cañari B, Moya-Salazar M, Contreras-Pulache H. Validación de la escala de miedo a la COVID-19 en una muestra de estudiantes universitarios. Rev Cub Medicina Militar. 2022; 51 (3): e02201968. Disponible en: https://revmedmilitar.sld.cu/index.php/mil/article/view/1968

7. Moya-Salazar J, Rodriguez AA, Goicochea-Palomino EA, Salazar CR, Rojas-Zumaran V, Contreras-Pulache H. High levels of academic procrastination do not influence the academic performance of nursing students during internship. Open Nur J. 2023; 17: e187443462306211. DOI: 10.2174/18744346-v17-230810-2023-16

Published

2024-03-14

How to Cite

1.
Moya-Salazar J, Baldárrago-Valdivia IJ, Delgado-Díaz ME, Erazo TM, Ortiz DB, Saboya ET. Importance of reliability in evaluating the quality of exams in health sciences. Rev Cubana Med Milit [Internet]. 2024 Mar. 14 [cited 2024 Dec. 29];53(1):e024026094. Available from: https://revmedmilitar.sld.cu/index.php/mil/article/view/26094

Issue

Section

Letter to the Editor

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>